وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

ذات اقدس حضرت حق، هستی محض و خیر مطلق و نیز مبدأ و معاد بشری است. اساس و بنای ادیان ابراهیمی -ع- «وحی الهی» است؛ همچنان که سرچشمه فلسفه، نیروی عقل خدادادی می‌باشد. عقل و وحی، دو بال اهورایی برای عروج عارفانه و عاشقانه به قلّه کمال سرمدی، یعنی بندگی است. اهریمنان با القای شبهه جدایی عقل و وحی تلاش می‌کنند راهزن سالکان کوی دوست شوند، اما متمسّکان به ثقلین به سوی وحدت سیر می‌نمایند. آنچه بدیهی است، آن است که در پرتو نور عقل، دین حق آشکار می‌گردد و در ظلّ وحی، عقل تعالی می‌یابد.

 

دانلود فایل: فــوایـد دیــــــن از مــنـظــر حـکمـت مـتـعـالیـه



موضوعات مرتبط: مـقــالـات
برچسب‌ها: وفسی حکمت متعالیه ملاصدرا دین دین تحصلی علت فاعلی علت غایی سعادت و شقاوت

تاريخ : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | 1:41 | نویسنده : سردبــیر |

به صورت خلاصه، عارف، وجود و واقعیت لابشرط مقسمی را که <<هو>>می نامند،شان و مقام ذات الهی می داند

که هرگز هیچ مخلوقی را نرسد که درباره او شناخت و معرفتی پیدا کند و یا یارای آن باشد که بتواند او را پرستش نمایید.

آن مقام چنان است که لفظ، قاصر و متکلم،گنگ و سامع، کر است

دانلود فایل: بررســی مـعنـای وحـدت وجـود، بـه قـلم حـکیـم متـألّـه حامـد وفسـی



موضوعات مرتبط: مـقــالـات
برچسب‌ها: وحدت وجود آیت الله وفسی حامد وفسی

تاريخ : یک شنبه 12 آبان 1398 | 21:8 | نویسنده : سردبــیر |

در این نوشتار، بحث از این است که محدوده شناخت خداوند تا چه اندازه می باشد؟ فلاسفه اسلامی بر این باورند همچنان که وجود، حقیقت مشکّک است، علم، قدرت و حیات هم که صفات و کمالات وجودی هستند، مشکّک می باشند؛ بنابراین هر موجودی در مرتبه وجودی خود دارای علم است.

 

دانلود فایل: بررسی علمی و انتقادی امکان شناخت خداوند ...



موضوعات مرتبط: مـقــالـات
برچسب‌ها: حـکیـم متـألّـه حـامد وفسی

تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1398 | 14:10 | نویسنده : سردبــیر |

اعلی ترین عقل ناب و اکمل آن و شاهد ترین قلب زنده ی فانی باقی، معلم به علم لدنی، عین قرآن حقیقی، وحی مجسم حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود -عجّل اله فرجه- حاضر غایب در میان ماست و صد افسوس که ماشیعیان تشنه لبان به دنبال حقیقت، گرد جهان می گردیم و آنچه خود داریم را از بیگانگان غرب و شرق تمنا می کنیم.

 

دانلود فایل: یگانه راه نجات



موضوعات مرتبط: مـقــالـات
برچسب‌ها: آیت الله وفسی مقالات ایت الله حامد وفسی عرفان های کاذب اهل حدیث

تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1398 | 15:21 | نویسنده : سردبــیر |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------